آشنایی با پیچ های جوش فولادی و کاربرد آنها


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 13 تير 1403
بازدید : 7
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


فولاد زنگ نزن جوش گل میخ نوعی پیچ فولادی ضد زنگ صنعتی است. به طور کلی انواع پیچ های جوشکاری به دو گروه تقسیم می شوند که شامل پیچ های جوش فولادی و پیچ های فولادی با روکش مس می باشد. این نوع پیچ و مهره ها آنها را با جوش به طور دائم به سطوح فولادی متصل می کنند. سرعت بالای پیچ های جوشکاری باعث محبوبیت بیشتر آنها از همه اتصالات ثابت شده است. برای اتصال پیچ های جوش به سطوح فلزی از ابزاری به نام جوش گل میخ استفاده می شود که نام استاندارد جهانی مورد استفاده برای پیچ های جوش DIN 32501 می باشد. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد ویژگی ها، کاربردها و مزایای پیچ های جوش فولادی بیشتر بدانید.

پیچ جوش فولادی چیست؟

ناودانی های جوش پیچ هایی هستند که برای اتصال به سطح فولادی باید گرم و جوش داده شوند و بر خلاف پیچ های معمولی برای اتصال سریع پیچ های جوش به فلز پایه با جوشکاری نیازی به پیچ گوشتی ندارند. به آن قوس الکتریکی می گویند. این ابزار از سه قسمت اصلی شامل تفنگ، اینورتر اصلی، اینورتر و کابل ها تشکیل شده و قادر است برق 220 ولت شهری را به برق مورد نیاز برای فرآیند جوشکاری تبدیل کند. از پیچ های جوشکاری زمانی استفاده می شود که پیچ ها باید با جوشکاری به سطح فلز پایه متصل شوند.

پیچ های جوشکاری ساخته شده با فولاد ضد زنگ گرید 316 و 304 را پیچ های جوش فولادی می نامند. پیچ های جوش فولادی 316 در برابر خوردگی مقاومت بیشتری دارند. زمانی که پیچ بر روی ماشه دستگاه جوش نقطه ای قرار می گیرد، با فشار دادن ماشه، سطح منحنی پیچ در اثر حرارت زیاد کاملا صاف شده و به سطح پایه فولادی جوش داده می شود. اتصال پیچ های جوشی فولادی به پایه در کمترین زمان ممکن انجام می شود.
 
جوشکاری فلزات چیست؟

مهمترین ویژگی های این نوع پیچ عبارتند از:

مقاومت در برابر زنگ زدگی

قابلیت نصب با بالاترین سرعت ممکن

سرعت بالا و نیروی برشی

بدون تغییر شکل در اثر فشار

مقاومت در برابر خوردگی

عملکرد و یکپارچگی را در شرایط مختلف محیطی حفظ کنید

استحکام بالا در شرایط مرطوب

ارتعاشات شدید را تحمل می کند

قیمت پایین این نوع پیچ نسبت به سایر پیچ ها

مقاومت در برابر تماس با مواد شیمیایی

مقاومت در برابر پوسیدگی

عملکرد و شکل پیچ و رزوه را حفظ می کند

وزن عالی.

زمان پخت کوتاه

یک طرفه باشد

در هنگام استفاده نیازی به آچار و پیچ گوشتی نیست

پیچ پس از اتصال به پایه فولادی باز نمی شود

تفاوت بین پیچ های جوش فلزی با سایر پیچ ها چیست؟

پیچ و مهره های فولادی جوش داده شده به گونه ای ساخته می شوند که کناره پیچ نمی تواند باز و بسته شود. مهمترین تفاوت بین پیچ های جوشکاری با پیچ های متریک یا اینچی تفاوت سوکت و درایور یا کلید است. همانطور که از نام این نوع پیچ مشخص است، با استفاده از دستگاه خاصی به نام جوش ستاره ای به قطعات فولادی جوش داده می شود. برای اتصال این پیچ به پایه فولادی از طریق جوش قوس فلزی محافظ (SMAW)، نیازی به سوراخ کردن پایه نیست. در حالی که سایر پیچ ها برای اتصال به سطوح مورد نظر نیاز به سوراخ کردن دارند، جوشکاری قوس الکتریکی بی فایده است. همچنین از سمت پیچ و از طریق پیچ گوشتی یا مته باز و بسته می شوند. برای اطلاع از قیمت پیچ و مهره استیل با پیچ و مهره آرتا تماس بگیرید.






مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com